Selasa, 10 Mac 2009

Bulan Kesenian Islam:AMAZING RACE

MENCABAR tapi MERIAH! Itulah kata-kata yang dapat menggambarkan suasana semasa pertandingan AMAZING RACE sempena Bulan Kesenian Islam yang telah berlangsung pada 7 Mac lalu yang bertempat di sekitar FK UNPAD. 10 pasukan yang terdiri daripada wakil hampir setiap angkatan berentap untuk mendapat gelaran JUARA pertandingan ini.

Semua pasukan ditugaskan untuk ke 10 buah checkpoint yang setiap satunya mengandungi tugasan fizikal dan mental yang mencabar. Setiap tugasan haruslah disiapkan untuk mendapat klu yang seterusnya yang akan membwa mereka ke checkpoint yang lain. Berikut adalah 10 checkpoint yang harus dikunjungi oleh setiap pasukan:
  1. Kolam FK: TEKA LAGU
  2. Rock Climbing: KERETA API
  3. Hadapan Bangunan A4: RAINY HANDS
  4. Surau As-Syifa': SANDWICH BOLA
  5. Tempat Parking Motor FK: SNOW IN UNPAD
  6. Bangunan A5: TENG-TENG
  7. Bangunan A2: BOWLING
  8. Belakang Bangunan A4: TITIAN GENTING
  9. Bangunan PADMA Lama: SPIDER-WEB
  10. Roundbout FK: SEIRING SEJALAN












Pelbagai ragam dan aksi melucukan dari p
ara peserta dapat dilihat sepanjang 'race' ini. Semuanya dilakukan demi menyiapkan tugasan yang diberikan di setiap checkpoint. Setelah menyiapkan tugasan di semua checkpoint, setiap pasukan haruslah menyebut 'keyword', iaitu tema Bulan Kesenian Islam. Apakah temanya?(adakah anda mengetahuinya?)













Walaupun kepenatan, semua pasukan dapat berseronok dan yang paling penting, dapat menambah ilmu pengetahuan dan pada masa yang sama dapat merapatkan lagi ukhwah yang terjalin. Pemenangnya? Nantikan sewaktu MAKSIM '09 pada 29 Mac ini.


=KEINDAHAN DALAM KEREDHAAN=

Tiada ulasan:

Catat Ulasan