Isnin, 26 Oktober 2009

Pelancaran Rakan Muda Bandung 2009


Seramai 200 orang pelajar telah dipilih bagi menghadiri Majlis Makan Tengahari dan Ramah Mesra bersama YB. Dato’ Ahmad Shabery bin Cheek, Menteri Belia dan Sukan merangkap Pengerusi Jawatankuasa Hal Ehwal Luar Negara & Kelab UMNO Luar Negara (KULN) pada 24 Oktober 2009,baru-baru ini.Majlis yang berlangsung pada hari Sabtu baru-baru ini telah bermula pada jam 1 tengahari dan berakhir jam 4.30 petang.


Majlis pada tengahari itu adalah kesinambungan Program Bakti Sosial Jatinangor 2009 yang dijalankan sebelumnya.Majlis dimulai dengan nyanyian lagu Negaraku dan diakhiri dengan sesi fotografi kenang-kenangan.Pada majlis tersebut, YB. Dato’ turut mempersembahkan bakatnya dalam nyanyian karoake dan mendapat pujian dari pelajar-pelajar yang datang.


Selain beramah mesra dan berkenalan lebih dekat dengan YB. Dato, pelajar turut didedahkan dengan maklumat dan informasi berkenaan Program ’Rakan Muda’ IPT yang akan dijalankan di seluruh dunia tidak lama lagi.Sebagai simbolik pelancaran dan penubuhan Rakan Muda Bandung 2009, YB. Dato telah menyerahkan cek bantuan penubuhan kepada Datuk Dr, Junaidy bin Abu Bakar, Pengarah Jabatan Penuntut Malaysia di Indonesia dan barang promosi ’Rakan Muda ’ IPT kepada Saudara Mohd Feendi.


Pihak KUBI amat berbesar hati atas kesudian YB Dato hadir dan melancarkan ’Program Muda IPT’ di sini kerana seperti yang dinyatakan sebelumnya Bandung adalah lokasi pertama program ini dilancarkan di luar negara.Selain itu juga, YB Dato’ turut mengumumkan bahwa Kementerian Belia dan Sukan juga akan memulakan kejohanan sukan khas bagi pelajar-pelajar Malaysia di seluruh Indonesia dengan mengadakan kejohanan sukan terbesar 'Bandung Games' yang akan mengumpulkan pelajar di sini setiap tahun.Semoga program ini dapat menyuntik motivasi dan semangat ’YAKIN BOLEH GEMILANG’ kepada semua ahli di mana sahaja kita berada, di Bandung khasnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan