Isnin, 26 Oktober 2009

BAKSOS Jatinangor 2009


               Kelab UMNO Bandung Indonesia dengan kerjasama Sekretariat Kelab UMNO Luar Negara (KULN) telah menganjurkan Program Bakti Sosial Jatinangor 2009 pada 24 Oktober 2009, Sabtu yang lalu. Program yang bertempat di Jalan Sukawening ini bermula pada jam 7 pagi dan berakhir pada jam 11 pagi. Pihak KUBI amat berbesar hati atas kesudian Setiausaha II Sekretariat KULN, Encik Shariff bin Hamid, mewakili YB Dato' Ahmad Shabery Cheek bagi merasmikan majlis dan menyrtai program kemasyarakatan ini.

               Seramai 100 buah keluarga telah dpilih bagi menerima sumbangan barang keprluan seperti beras, minyak masak, tepung dan lain-lain. Penerima sumbangan terdiri daripada warga tua yang tidak mampu bekerja, ibu tunggal dan penduduk yang tidak mampu menyara keluarga. Selepas upacara persamian dan penyerahan sumbangan kepada 100 keluarga miskin, sesi fotografi kenang-kenangan telah diadakan.

               Selain pemberian sumbangan, pihak penganjur juga telah mengadakan lawatan rumah ke rumah bagi menyelami dan mendekati kehidupan mansyarakat Sukawening dengan lebih dalam. Program berakhir dengan aktivit membaiki dan mengubahsuai madrasah buat anak-anak fakir miskin yang didirikan oleh salah satu Ketua Rukun Warga di sini. Walaupun pelajar yang menuntut di madrasah tersebut pulang kerana bercuti, pihak penganjur berharap agar sumbangan berupa meja, buku mewarna, langsir dan permainan menguji kecerdasan minda dapat menghiburkan hati pelajar tersebut sekembalinya dari pangkuan keluarga nanti.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan