Sabtu, 2 Oktober 2010

Laporan Majlis Iftar dan Sambutan Aidilfitri


Pada 30 September 2010, sebuah Majlis Iftar dan Sambutan Aidilfitri KUBI telah dianjurkan oleh Biro Agama Islam KUBI. Majlis berlangsung di Aula Bale 4, Bale Padjadjaran. Kelancaran majlis agak terganggu dengan ketiadaan elektrik di sepanjang UNPAD ketika itu namun majlis tetap diteruskan. Pengacara majlis Azrul Reesha bin Yassin bijak mengawal keadaan bagi menenangkan pelajar yang resah akibat ketiadaan bekalan elektrik

Seramai 230 orang menghadiri Majlis Iftar dan Sambutan Aidilfitri ini. Disebabkan ketiadaan elektrik, solat Maghrib dan Isyak ditunaikan di Masjid Ibnu Sina yang berdekatan. Walaupun suasan gelap, majlis tetap mendapat sambutan ramai pelajar.

Sebelum program berjalan, promosi untuk iftar puasa 6 telah dilancarkan bagi menggalakkan pelajar menjalani ibadah puasa enam bagi menunaikan sunnah nabi SAW.

Majlis makan malam diakhiri dengan ucapan daripada Pengerusi KUBI Mohd Farhan bin Saroni dan penyampaian hadiah bagi pertandingan pantun Aidilfitri yang dimenangi oleh Haikal Ambri bin Rosle. Majlis berakhir pada jam 8.30 malam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan