Rabu, 29 April 2009

Entrepreneur Day

"Kenyang+Sihat=Kepuasan". Begitulah tema Entrepreneur Day 2009 ,anjuran Biro Ekonomi & Dana Usaha KUBI yang baru saja dijalankan pada 28 April 2009 yang lalu. Bertempat di Plaza FK UNPAD, Entrepeneur Day yang dahulunya dikenali sebagai Karnival Makanan Malaysia tampil dengan aktiviti yang lebih mantap. Sebanyak 12 gerai makanan telah dibuka sepanjang acara berlangsung.

Berbagai juadah dijual kepada pengunjung dengan harga berpatutan.Sambil menikmati & mengubat kerinduan kepada makanan Malaysia,pengunjung dihiburkan dengan persembahan hebat seperti live band,tarian Melayu & India,nasyid dan nyanyian.

Selain itu juga,kempen derma darah turut mendapat sambutan yang amat menggalakkan dari para pengunjung.Bersesuaian dengan tema membentuk gaya hidupa sihat,kempen donor darah ini diharapkan dapat dijalankan lagi pada masa akan datang.Setitis darah dapat menyelamatkan seribu nyawa.

Tahniah dirakamkan kepada Biro PDI dengan tema Pondok Desa Indah dan dinobatkan sebagai SAUNG TERCANTIK pada hari tersebut.Tahniah juga kepada Islamic Malaysian Association(IMAN) atas kemenangan sebagai gerai tercantik sekali lagi pada tahun ini.Semoga aktiviti ini dapat mempererat hubungan antara pelajar Malaysia di rantauan selain mengubat kerinduan kepada masakan dari tanah air.

Tahniah kepada Biro Ekonomi & Dana Usaha atas kejayaan menganjurkan program tahunan ini.Kepada semua yang terlibat menjayakan Enterpreneur Day 2009,jutaan terima kasih diucapkan.Jumpa lagi tahun hadapan!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan